Kako se vaši zaposleni zaista osećaju? - Employee experience menja pravila igre u kompanijama i postaje ključni alat za zadržavanje talenata
Izvor: eKapija
Utorak, 20.05.2025.
13:18


Ilustracija (Foto: Photo by Andrea Piacquadio)

- Employee experience predstavlja skup svih doživljaja i osećaja koji zaposleni ima tokom vremena provedenog u jednoj kompaniji – od prvog kontakta sa poslodavcem, pa sve do poslednjeg dana na poslu - objašnjava Teodora Mirković, HR asistent i generalista.
Za razliku od tradicionalnog pristupa upravljanju ljudskim resursima, koji se često svodi na administraciju i procese, employee experience stavlja čoveka u centar. Fokus je na emocijama, osećaju pripadnosti i ličnom smislu koji zaposleni pronalazi u poslu. Cilj nije, kako navodi naša sagovornica, samo "efikasno upravljanje kadrovima", već stvaranje radnog ambijenta koji inspiriše, motiviše i podstiče lojalnost.
Pozitivno iskustvo zaposlenih gradi se, govori Teodora, kroz više dimenzija – od jasne svrhe posla, preko dvosmerne komunikacije i prilika za razvoj, pa do fleksibilnosti i ravnoteže između privatnog i poslovnog života. Ističe i značaj detalja.
- Važni su i dizajn radnog prostora, dostupnost digitalnih alata i fleksibilnost rada. Kompanije koje prepoznaju i aktivno upravljaju ovim elementima stvaraju okruženje u kojem zaposleni mogu da se razvijaju i ostvaruju svoj puni potencijal - ističe Teodora.
Zadržavanje talenata i uticaj na produktivnost
Kada kompanije ozbiljno shvate važnost employee experience-a, rezultati ne izostaju. Povećana produktivnost, veće zadovoljstvo i niža fluktuacija zaposlenih samo su neki od benefita.
- Možemo reći da pozitivno iskustvo zaposlenih direktno utiče na njihovu produktivnost, motivisanost, zadovoljstvo i želju da ostanu u kompaniji. Ono što bih istakla jeste činjenica da zaposleni koji se osećaju poštovano, cenjeno i uvaženo, u većini slučajeva biraju da ostanu u kompaniji koja ih gleda kao ljudsko biće, a ne kao potrošnu robu - priča sagovornica eKapije.
Pojašnjava da nasuprot tome, loše iskustvo može dovesti do smanjene motivacije, većeg broja odlazaka i povećanih troškova zapošljavanja.
- Employee experience zbog svega navedenog postaje, ako već nije postao, strateški alat za očuvanje talenata i izgradnju održive, konkurentne radne zajednice - dodaje.
Balans između benefita za zaposlene i poslovnih ciljeva
Iako benefiti poput dodatnih dana odmora, fleksibilnog radnog vremena ili programa obuke mogu unaprediti iskustvo zaposlenih, ključno je da oni budu povezani sa poslovnim ciljevima.
- Benefiti koji su omogućeni zaposlenima moraju da budu smisleni i usmereni ka tome da svaki pojedinac unaredi svoj rad. Na primer, ulaganje u razvoj zaposlenih ili fleksibilne modele rada može doneti veću produktivnost i zadovoljstvo, dok ujedno doprinosi ostvarenju poslovnih rezultata - smatra Mirković.
Osim toga, transparentna komunikacija i redovno prikupljanje povratnih informacija, putem anketa ili razgovora, pomažu kompanijama da bolje razumeju šta zaposleni zaista vrednuju.
- Najefikasnije strategije u kreiranju pozitivnog iskustva zaposlenih uključuju kontinuirano slušanje, personalizovan pristup, razvijanje lidera koji inspirišu i osnažuju timove, kao i pametnu integraciju tehnologije - zaključuje sagovornica eKapije.
Ivana Žikić
Komentari
Vaš komentar
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.