NavMenu

Izgradnja dionice autoputa od Mateševa do Andrijevice prioritet - U planu i značajna ulaganja u željeznicu

Izvor: eKapija Utorak, 22.10.2024. 15:48
Komentari
Podeli
(Foto: YouTube/Ministarstvo kapitalnih investicija/Screenshot)
Izgradnja druge dionice auto-puta, od Mateševa do Andrijevice, kao i sanacija i rekonstrukcija pruge neki su od prioritetnih projekata za Vladu, saopštila je ministarka saobraćaja, Maja Vukićević na sastanku ministara transporta u Sloveniji.

Ona je, učestvujući na ministarskom sastanku o poboljšanoj multimodalnoj povezanosti za ozelenjavanje transporta u zemljama dunavskog regiona, kazala da prioriteti u EU i mnogim transportnim nacionalnim agendama uključuju održavanje puteva, bezbjednost na njima, integraciju željezničkog teretnog saobraćaja i poboljšanu vazdušnu povezanost.

- Jasno je da svi vidovi prevoza dijele zajednička pitanja vezana za energetsku efikasnost i emisiju konvencionalnih zagađivača, što zahtijeva sveobuhvatne reakcije na lokalnom, regionalnom i globalnom nivou - navela je Vukićević.

Ona je, govoreći o projektima, kazala da postoji lista prioriteta koja se odnosi na izgradnju dionice auto-puta Bar-Boljare, Mateševo-Andrijevica, drugu fazu realizacije projekta čija će realizacija omogućiti povezivanje sa mrežom transevropskih koridora, projekat Jadransko-jonskog auto-puta, projekat brzog puta duž crnogorske obale koji će poboljšati regionalne veze i veze sa EU, a svi su ti domaći projekti u fazi pripreme tehničke dokumentacije, sa različitim stepenom zrelosti.

- Crna Gora je u prethodnom periodu obezbijedila značajna sredstva za sanaciju pruge Bar-Vrbnica, čime su stvoreni uslovi za nastavak rekonstrukcije pruge. Uz prethodno obezbijeđena sredstva, očekuje se da će u narednom periodu Crna Gora imati popravljenu kompletnu dionicu Rute 4, kroz rekonstrukciju dionice Bar-Golubovci odobren je grant WBIF-a u iznosu od 112,4 mil EUR što predstavlja 50% ukupnog iznosa investicije, dok će preostala sredstva biti obezbijeđena putem kreditnog aranžmana sa EBRD i EIB-om. Zatim, 80 miliona je obezbijeđeno za rehabilitaciju 13 čeličnih mostova, osam tunela, rehabilitaciju 20 kilometara pruge na dionici Lutovo-Bratonožići-Bioče, kao i za modernizaciju depoa i radionica za održavanje željezničkog voznog parka - saopštila je Vukićević.

Ona je dodala da je u okviru IPA projekata za tehničku pomoć za pripremu investicionih projekata u sektoru saobraćaja u Crnoj Gori, u toku priprema glavnih projekata za rekonstrukciju tri dionice pruge: Trebešica-Lutovo, Bioče-Podgorica i Podgorica-Golubovci, uključujući i stanicu u Podgorici.

- Pored navedenog, u junu je potpisan i ugovor o nabavci novih elektromotornih garnitura za potrebe Željezničkog saobraćaja Crne Gore, koji će se koristiti u unutrašnjem saobraćaju. Vrijednost ugovora je 30 miliona EUR i procedure koje su prethodile međunarodnom tenderu za nabavku vozova, u skladu su sa procedurama EBRD-a - navela je Vukićević.

Takođe, u junu je otvorena zajednička stanica Bijelo Polje, u kojoj su smješteni organi uprave Crne Gore i Srbije, sa ciljem da se smanji vrijeme čekanja vozova na graničnim prelazima.

- Popravka željezničke pruge je samo jedan od segmenata modernizacije, dok se istovremeno mora nastaviti na razvoju i radu na inteligentnim transportnim sistemima (ITS). Smatramo da treba pratiti primjer zajedničkog rada Srbije i Crne Gore u traženju finansijske podrške za unapređenje kompletne željezničke mreže - precizirala je Vukićević.

Činjenica je da se, kako je navela, bez adekvatnih ulaganja u infrastrukturne projekte ne može dalje razgovarati o bilo kakvom razvoju saradnje sa susjednim zemljama, a samim tim i sa ostalim članicama EU.

Sastanak ministara je bili prilika da se otvoreno razgovara o brojnim planiranim, tekućim i nedavno završenim transportnim projektima u zemljama Dunavskog regiona, koji za cilj imaju unapređenje mobilnosti, povezanosti i pristupačnosti, te su isti određeni kao prioriteti na listi projekata država učesnica.

- Transport igra ključnu ulogu u olakšavanju međunarodnih partnerstava i odnosa, unapređenju trgovine i turizma. To je inherentno složeno zbog razlika između različitih vidova prevoza i razvojnog jaza među zemljama regiona. Ovakvo stanje je jedan od izazova zemalja dunavskog regiona - zaključuje se u saopštenju.
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDJE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDJE

Pratite na našem portalu vijsti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.