Traži se idejni projekat za autoput od Tološa do Virpazara - Evo kuda bi trebalo da prođe dionica u dužini od 41,5 km
Izvor: eKapija
Srijeda, 21.05.2025.
09:44


(Foto: Monteput)

Procijenjena vrijednost izrade idejnog projekta je 4,1 mil EUR bez poreza na dodatu vrijednost, dok je rok za izradu 14 mjeseci od dana zaključenja ugovora.
Iz Monteputa su kazali da je riječ o važnoj fazi razvoja crnogorske saobraćajne infrastrukture, koja će dodatno unaprijediti povezanost centralnog i južnog regiona.
- Planirana dionica od Tološa do Virpazara obuhvata izgradnju više značajnih objekata, uključujući petlje Farmaci, Rijeka Crnojevića i Virpazar, kao i nekoliko tunela i mostova koji će omogućiti optimalno uklapanje trase u zahtjevan teren - kazali su.
Izradom ovog idejnog projekta, dodaju, biće kompletirani idejni projekti za sve dionice auto-puta Bar-Boljare.
Ponude se dostavljaju najkasnije do 23. juna do 12 sati, a detalje pogledajte OVDJE.
Kako stoji u projektnom zadatku, idejni projekat treba da obuhvati dio autoputa Bar – Boljare od planirane petlje u Tološima do petlje u zoni Virpazara.
Početna tačka ove dionice je na vezi sa idejnim projektom dionice Smokovac – Tološi iza petlje Tološi. U nastavku trasa prelazi mostom preko magistralnog puta M-3 i dalje tunelom kroz brdo Ćafa, zatim obilazi Beri i u zoni Krusa predviđena je petlja Farmaci, kao veza sa magistralnim putem M-10. Dalje prolazi zaleđem naselja Bigor i Brežine, do ukrštanja sa Jadransko – Jonskim autoputem, iznad Dobrske Župe, preslijeca magistralni put M-10, prolazi obroncima iznad Rijeke Crnojevića, gdje je planirana petlja Rijeka Crnojevića.
Dalje trasa obilazi naselja Ceklin i Ljubotinj do petlje na ukrštanju sa brzom saobraćajnicom. U nastavku obilazi Trnovo i Komarno i presijeca regionalni put R-15 Donji Ulići – Rijeka Crnojevića – Virpazar. Trasa dalje prolazi mostom preko Orahovskog polja, do petlje Virpazar.
- Potrebno je obezbijediti da projektovana rješenja i sistemi budu savremeni sa primjenom modernih tehnologija, i što je više moguće unificirani i potpuno kompatibilni sa rješenjima i sistemima realizovanim na prioritetnoj dionici Smokovac – Mateševo. Na ovaj način će se obezbijediti da se subjekat održavanja i upravljanja autoputem ne suočava sa problemima koji bi nastali kao posljedica izgradnje različito projektovanih i nekompatibilnih sistema sa istom funkcijom.
Saobraćajnica treba da ima rang autoputa, sa svim potrebnim sadržajima. Realizacijom dionice od Tološa do Virpazara, i u nastavku od Virpazara do Starog Bara biće omogućeno smanjenje saobraćajnih gužvi, posebno u ljetnjim mjesecima.
Kroz izradu Idejnog rješenja ukrštanja autoputa Bar – Boljare sa Jadransko – Jonskim autoputem i Brzom saobraćajnicom planirane su sljedeće petlje:
- Petlja Farmaci – kao veza sa magistralnim putem M-10;
- Ukrštanje autoputa Bar – Boljare sa Jadransko – Jonskim autoputem;
- Petlja Rijeka Crnojevića, kao veza sa regionalnim putem R-15;
- Ukrštanje autoputa Bar – Boljare sa brzom saobraćajnicom duž crnogorskog primorja;
- Petlja Virpazar – kao veza sa magistralnim putem M-2 ili M-1.1 u zavisnosti od pozicije.
Sva ukrštanja, kako sa magistralnim i regionalnim putevima, tako i sa lokalnim i nekategorisanim putevima, su denivelisana. Rješenje ukrštanja zavisiće od horizontalnih i vertikalnih elemenata autoputa.
U okvriru ove dionice planirani su i funkcionalni i prateći sadržaji.
Kada je riječ o funkcionalnim sadržajima, to su objekti za naplatu putarine, baza za održavanje sa Centrom za nadzor i upravljanje saobraćajem u zoni petlje Virpazar, dvije kontrolne tačke - Bigor (sa lijeve strane na udaljenosti od oko 6 km nakon petlje Farmaci) i Trnovo (sa desne strane na udaljenosti od oko 2 km nakon petlje na ukrštanju sa brzom saobraćajnicom), namjenjene privremenom isključivanju iz saobraćaja radi kontrole svih vrsta vozila.
Od pratećih sadržaja, namijenjenih da zadovolje potrebe korisnika, planirani su:
- Odmorište i benzinska stanica Dobrska Župa, obostrano, na udaljenosti od oko 2 km ispred ukrštanja autoputa Bar – Boljare sa Jadransko – Jonskim autoputem.
- Odmorište i benzinska stanica Komarno, obostrano, na udaljenosti od oko 6 km nakon petlje na ukrštanju sa brzom saobraćajnicom
Održavanje ove dionice autoputa planirano je iz Baze u Virpazaru.
Naplata putarine se obezbjeđuje na bočnim ulivno-izlivnim naplatnim stanicama (BNS), na petljama Farmaci, Rijeka Crnojevića i Virpazar, kao i na čeonoj naplatnoj stanici na ukrštanju sa brzom saobraćajnicom.
Kao mjerodavne brzine za projektovanje se predviđaju sljedeće računske brzine:
- autoput – 110/100 km/h
- rampe petlji – 40-60 km/h
- putevi koji se ukršaju sa autoputem u zavisnosti od ranga – 40-60 km/h.
Firme:

Komentari
Vaš komentar
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vijsti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.