(JISA Info) Kompanija EuroPOS Beograd (HOBS - informaciono upravljanje hotelskim poslovanjem) na primeru Hotela Zlatnik Zemun


Referentni projekat: hotel Zlatnik
Kompanija EuroPOS, kao projektant savremenih informatičkih solucija, obezbeđuje svojim klijentima efikasnije i profitabilnije poslovanje implementacijom softverskih rešenja, uz prethodnu analizu poslovnih koncepata i modularnu prilagodljivost sistema.
Informaciona rešenja funkcionišu po principu otvorenosti i razvojnosti, uz mogućnost prilagođavanja i nadogradnje sistema prema potrebama korisnika.
Kompanija EuroPOS je ostvarila uspešnu poslovnu saradnju sa brojnim klijentima, implementacijom poslovnih rešenja u mnogim značajnim segmentima poslovanja, kao što su proizvodnja, nabavka, finansije, skladištenje, distribucija/logistika, veleprodaja, maloprodaja/POS sistemi, robno-materijalno poslovanje, ugostiteljstvo, hotelijerstvo...
EuroPOS je uspešno realizovao projekte u oblasti hotelijerstva i ugostiteljstva i omogućio holistički pristup integrisanjem hotelskog i restoranskog poslovanja.
HOBS - Hotel Business Solution predstavlja poslovni softverski paket projektovan za kompletno informaciono upravljanje hotelskim poslovanjem.
Obuhvata sve poslovne procese i operativne segmente, doprinoseći jednostavnosti poslovanja. Informacioni sistem za hotele namenjen je vođenju poslovanja u hotelima i ostalim turističkim objektima iz oblasti ugostiteljstva i hotelijerstva, omogućujući integraciju sa sistemom Gurman za kompletno savremeno vođenje restoranskog poslovanja.
HOBS je, prema tome, jedinstven integrisani paket, koji obuhvata sve poslovne operacije u turističkom kompleksu i prilagođava se postojećoj organizacionoj strukturi, u skladu sa poslovnom strategijom hotela.
Cilj je olakšati poslovanje zaposlenima, osnažiti postojeće prednosti kroz uvođenje savremene tehnologije, poboljšati kvalitet usluge, minimizirati posledice brzih promena na konkurentskom tržištu kroz ostvarenje diferentnog poslovnog imidža. Strateški imperativ turističke politike nije samo privući, već zadržati posetioce, pospešiti duži boravak i pružiti im autentičan doživljaj boravka, koji se dugo pamti.
Upravo EuroPOS, kroz potpunu posvećenost stručnog tima, vrši definisanje poslovnih koncepata, selekciju i izbor najadekvatnije tehnološke solucije, koja doprinosi ostvarenju poslovne vizije.
Procesu implementacije poslovnog softvera prethodi nekoliko faza: snimanje poslovnih procesa, analiza poslovnih procesa, projektovanje, razvoj softvera, testiranje-probni rad i finalno startovanje sistema.
EuroPOS je implementirao poslovni softver za hotelsko poslovanje koji uspešno funkcioniše u poznatim, afirmisanim turističkim objektima: hotel Zlatnik - Zemun, hotel Sunčani breg - Babe. BG sportski centar Kovilovo, kao i u brojnim restoranskim objektima: Klub-restoran Jelena - Beograd, restoran Maša - Podgorica, restoran Geppeto - Zemun, restoran Portobelo - Beograd, Europen - Beograd, Dubočica i Korona - Beograd, restoran Sinđelić - Beograd, Gemax i brojni drugi.
lzdvajamo hotel Zlatnik u mirnom delu Zemuna, u kategoriji hotela sa 5 zvezdica, koji se odlikuje raskošnom dekoracijom apartmana i vrhunskom tehničkom opremljenošću. U sklopu hotela nalaze se i nacionalni i riblji restoran, sa tradicijom dugom 20 godina. Hotel Zlatnik odiše elegancijom i spada u hotele svetske klase, jer svojom ponudom i uslugom zadovoljava i one najistančanije ukuse. Prijatan ambijent, sa vrhunski opremljenim sobama i apartmanima, privlači mnogobrojne goste iz celog sveta, pružajući im toplu atmosferu i visok nivo usluge.
U renomiranom hotelu Zlatnik kvalitet je ono što čini prvi utisak, a kvalitetna usluga podrazumeva savremeno poslovanje i vrhunsku tehničku opremljenost. Upravo EuroPOS je, svojim sistemom HOBS, omogućio da sve funkcije budu involvirane u interaktivne procese, a brojne funkcije i moduli su specifični i prilagođeni internim potrebama. Hotel Zlatnik poseduje smeštajne kapacitete koji su u hotelskom sistemu definisani kao: jednokrevetna soba/King room, dvokrevetna soba/Twin room, poluapartman/Superior king room, mali apartman/Junior suite, apartman/Executive suite. U hotelu je sve prilagođeno potrebama savremenog čoveka: 24-časovni sobni servis, usluge hrane i pića u sobi, pranje, peglanje rublja i hemijsko čišćenje, biznis centar, menjačnica, prodavnica, pristup internetu 24 časa, transfer od i do aerodroma, garaža i parking pod nadzorom...
Jedna od osobenosti hotela Zlatnik je i korišćenje hotelskih magnetnih kartica, pomoću kojih se ulazi u sobe i koje ujedno omogućavaju plaćanje svih internih usluga.
Informacioni sistem HOBS funkcioniše po principu radni segment - radni meni, a svaki meni ima svoje podmenije.
Najznačajniji operativni segmenti odnose se na poslovanje recepcije, koje obuhvata standardne procese: evidentiranje rezervacija, potvrda rezervacija, otvaranje/zatvaranje boravka, a omogućen je i grafički prikaz raspoloživih soba/prikaz stanja soba, analiza raspoloživosti soba po određenim periodima i tipovima soba.
Prilikom rezervacije sobe dobija se ažuran prikaz svih slobodnih/zauzetih soba, kao i informacije o ležajevima u sobi, sobama trenutno nespremnim za izdavanje itd. Takođe, moguće je izvršiti i prebacivanje gosta u drugu sobu, produžiti odlazak ili izvršiti promenu tipa sobe, ukoliko je određena soba van funkcije (krečenje, popravke).
Svi računi i nastala zaduženja gostiju u hotelu automatski se zadužuju po sobama, uključujući telefonske račune koji se automatski preslikavaju na račun gosta, kao i svi ostali računi u barovima, restoranu ili prilikom korišćenja ostalih hotelskih usluga. Takođe, na recepciji je moguće posebno štampanje računa i za posetioce koji nisu gosti hotela, tj. ne borave u hotelu, a koriste neke od hotelskih usluga (teniski tereni, jahanje, sauna, golf, masaža, bazen...).
Program nudi razne izveštaje, npr. prosečnu popunjenost, ukupan broj slobodnih i zauzetih soba, liste najavljenih i pristiglih gostiju...
Svi poslovni procesi koji se odnose na robno-materijalno i finansijsko poslovanje propraćeni su pozadinskim programom, tzv. back office, u koji se preslikavaju sve promene koje se odnose na ovaj segment poslovanja. Ovom programu pristup imaju menadžeri i rukovodeći kadar, odnosno radnici koji imaju najviši nivo ovlašćenja. Menadžeri u pozadinskom sistemu imaju mogućnost da određuju nivoe ovlašćenja operativnom kadru koji ima tačno definisan nivo pristupa, a programu se pristupa unošenjem lozinke ili putem internih magnetnih kartica.
Veoma bitnu stavku predstavljaju šifrarnici (opšti, hotelski, personalni) koji se definišu prema potrebama menadžmenta hotela i odnose se na tipove soba, vrste soba, na definisanje organizacionih jedinica, poslovnih partnera, titule gosta, svrhe posete i ostalih posebnih zahteva koje definiše rukovodeći sektor.
Cenovnik artikala, unos, definisanje artikala definiše mendžment hotela, kao i vrste troškova (aperitiv bar, perionica, polu/pun pansion, restoran). Takođe je moguće posebno definisati cene usluga u zavisnosti od specifičnih ugovora sa poslovnim partnerima, specifičnim VIP statusom gosta ili odrediti cene u određenim terminima, npr. banketi, konferencije, sezonski popusti, dugoročni ugovori sa partnerima i sl. Definisanje je zasnovano na principu fleksibilnosti šifrarnika i prilagođeno internim potrebama svakog hotela ili turističkog objekta pojedinačno.
U hotelu Zlatnik nalaze se dva restorana: nacionalni, koji pruža veliki zbor specijaliteta domaće kuhinje i riblji, koji odiše duhom Mediterana i nudi kulinarske majstorije od ribe i drugih plodova mora.
HOBS obezbeđuje integraciju sa aplikacijom za restoransko poslovanje Gurman i znatno doprinosi savremenom i lakšem poslovanju.
Gurman je projektovan za kompletno vođenje POS (Point Of Sale) sistema restoranskog poslovanja. Koncept softverskog rešenja zasniva se na involviranju-sistema u sve poslovne procese, uz prethodni snimak stanja i sistematičnu analizu pojedinačnih potreba i zahteva.
Rad u restoranu podeljen je na dva nivoa: rad konobara i rad menadžera.
Ovaj sistem funkcioniše po principu glavne kase kojom rukuju konobari i koja je bazirana na touch screen hardverskoj platformi. Touch screen je displej osetljiv na dodir, a grafičko okruženje omogućuje prikaz trenutnog stanja u restoranu, raspored stolova, slobodne/zauzete stolove, tako da konobari uvek imaju jasnu sliku i pregled stanja u restoranu.
Glavnom kasom rukuju konobari sa nivoima ovlašćenja definisanim od strane rukovodećih struktura, tj. menadžera. Kasa integriše celokupno poslovno okruženje i povezana je sa proizvodnim mestima instaliranim štampačima, putem kojih se prosleduju poružbine. Kompletno poslovanje koje se obavlja na glavnoj kasi prati se u pozadinskom sistemu, tzv. back office, u koji se preslikavaju sve poslovne operacije. Pozadinskim sistemom uglavnom rukuju menadžeri restorana, koji dodeljuju ovlašćenja, tj. nivoe pristupa, prate rad konobara i vrše kontrolu celokupnog poslovanja.
EuroPOS nastoji da edukuje klijente, u nameri da ih obuči za korišćenje novim tehnologijama i prevaziđe ono što se naziva jaz između savremene tehnologije i aktuelne poslovne prakse, kada je reč najčešće o nedovoljnom poznavanju tehnoloških mogućnosti i konceptualnih poboljšanja u poslovanju.
Hotel Zlatnik predstavlja uspešan referentni projekat, koji neometano funkcioniše u svim svojim segmentima poslovanja i pravi je primer koji identifikuje značaj praćenja savremenih inovacija u pogledu profitabilnosti i progesivnosti poslovanja.
Poslovna i tehnološka zrelost rukovodećih eksperata, kvalitetno sticanje i upravljanje novim znanjima - osnova je daljeg razvoja i stvaranja imidža na konkurentnom turističkom tržištu.
Princip informatičkih rešenja zasnovan je na lakoći i jednostavnosti rada i omogućava zaposlenima da bolje i produktivnije obavljaju svoj posao, a posetiocima da se osećaju ugodnije.
europos
point of sale syistems
Bulevar Umetnosti 27
tel. +381 11 3017 808, 3017 809
Mail: office@europos.co.yu
www.europos.co.yu
izvor časopis JISA INFO, više detalja o pretplati na info@jisa.org.yu, ++381 11 2620 374





