(Ekonometar)Jedinstvena ponuda "Baka Bajke" - ketering biznis se širi


Domišljatost i snalažljivost, uz neophodnu energiju i veliki rad, danas su više nego neophodni da bi se posle gubitka radnog mesta u administraciji ili nekoj firmi krenulo putem sopstvenog preduzetništva. Žene su u znatno većem broju nego muškarci izložene svakodnevnim i sve prisutnijim otkazima, ili gubitku radnog mesta usled stečaja ili loše obavljene privatizacije. Zato su ih životne okolnosti primorale na sve prethodno navedene vrednosti, kao i da se uporno i hrabro zalažu za sticanje novih. Činjenica je i da u sve većem broju usvajaju "nove nametnute zakone" opstanka: prihvataju, bez rezerve, pokretanje sopstvenog biznisa. Ketering, ili priprema hrane za potrebe domaćinstva ili za potrebe velikih firmi, banaka i drugih institucija, značajno se širi u našoj zemlji, kao vid preduzetništva koje najčešće pokreću žene. I u kome se, uglavnom, zapošljavaju žene.
Jedna velika porodica
Vesna Ranković i Gordana Mitić, mlade žene sa decom, otvorile su jedinstveni ketering "Baka Bajka" u Gvozdićevoj ulici u Beogradu. Sam naziv nagoveštava da će hrana koja se priprema u njihovoj izuzetno dobro opremljenoj i čistoj kuhinji, nadomak kultne kafane "Lipov lad", biti po kvalitetu prava domaća, baš kao ona koju su pripremale naše bake.
Gordana Mitić ističe da ova lepo uređena, ušuškana radionica hrane postoji godinu dana, ali da je za relativno kratko vreme privukla pažnju mnogih porodica u okruženju koje za kompletan obrok, uvek pripremljen toga dana, izdvoje najviše 250 dinara, po osobi. Klijenti mogu da naruče obrok koji žele, pa su posle samo nekoliko "provera" izuzetno ukusne hrane, koju pripremaju zlatne ruke Mirjane Veljković, postali stalni korisnici.
( Vesna Ranković )
– Između ostalih, ističe Gordana Mitić, kod nas se ukusnim jelima snabdevaju i stari ljudi, odnosno njihova deca naručuju kod nas glavne obroke za svoje bolesne ili nepokretne roditelje.
Zanimljiv je detalj da su dvoje studenata, brat i sestra iz Crne Gore, takođe stalni klijenti "Baka Bajke". Najviše se obradovala njihova majka kad ih je posetila, jer je odmah shvatila da su njena deca dobro zbrinuta, bar kad je o kvalitetnom ručku reč.
– Mi smo stvorili divne odnose sa klijentima – nastavlja Gordana Mitić – pa danas podsećamo na jednu veliku porodicu. Mirjana Veljković je na poslu već od šest sati ujutro, kad počinju lične ili telefonske narudžbine obroka.
I činije su jestive
Gordana Mitić je sve do prošle godine držala prodavnicu sa belom tehnikom, ali je morala da je zatvori, jer posla nije bilo! Danas dve vlasnice, Gordana Mitić i Vesna Ranković, nameravaju da stave na sajt svoj ketering, jer "Baka Bajka" raspolaže mnogo većim kapacitetom nego što ih trenutno koristi. Zasad je to pedesetak obroka dnevno, a "Baka Bajka" bi mogla da pripremi dvostruko više.
Korisnici njihovog servisa kuvane hrane, odnosno svih slatkih, slanih i posnih ukusno pripremljenih jela za prijeme, proslave, rođendane, kako vreme odmiče, sve su brojniji. Korisnici su sada, između ostalih, mnoge nevladine organizacije, firme, političke stranke,
banke...
– Svi oni su postali naši stalni klijenti, jer je sveža i ukusna hrana koju pripremamo za nas najbolja reklama – s ponosom ističe Gordana Mitić. Nedavno smo, na primer, deset dana pripremali obroke za učesnike seminara u Societe Generale banci u Zemunu.
Mirjana Veljković, glavna kuvarica, neprestano posluje oko pripreme pilećeg paprikaša, uz koji se služe taljatele sa spanaćem, koje sama mesi. Uključuje se u razgovor izražavajući uverenje da je ketering "Baka Bajka", kad je o pripremi hrane reč, jedinstven u svakom pogledu:
– Mi, na primer, sami mesimo kore za lazanje, čak mesimo i činije od testa u koje se stavlja salata. Na kraju se pojede i činija, što predstavlja posebno zadovoljstvo. Sami mesimo, razumljivo, i kore za pitu.
Reklama nije potrebna
Specifičnost keteringa "Baka Bajka" vredna i spretna kuvarica Mirjana Veljković objašnjava i menijem koji klijenti odaberu za taj dan:
– Ukoliko žele sarmu od zelja ili bilo koju ribu, svima izlazimo u susret. Nema jela koje mi ne možemo da pripremimo i uvek sve stavimo u našu ambalažu za jednokratnu upotrebu. Naši klijenti su čvrsto vezani za "Baka Bajku": ko dođe prvi put – dolazi stalno! Jela nikad ne zamrzavamo, obroke pripremamo do 13 časova. Mi već znamo ukuse svojih klijenata.
Zasad se "Baka Bajka" reklamira samo usmeno, preko svojih stalnih i zadovoljnih klijenata. Naše sagovornice ne propuštaju priliku i da se s pravom pohvale pozivom koji su dobile da proteklog 21. septembra učestvuju u proslavi Dana mira na Platou, gde je njihov sto sa etnohranom bio primamljiv, i po izgledu i po ukusu jela koje su za ovu značajnu priliku pripremile.
(Napomena: tekst je u potpunosti preuzet iz lista "Ekonometar". Poziv na pretplatu www.nirapress.com )