Češka kinematografija u fokusu na 17. Beldocsu
Ilustracija (Foto: Unsplash / Krists Luhaers)

- Beldocs je deo svetske porodice festivala i uvek nam je drago kada se ukaže prilika za saradnju sa kolegama iz inostranstva. Ji.hlava je jedan od najznačajnijih festivala dokumentarnog filma na svetu, a savremena češka škola dokumentarizma jedna od najuzbudljivijih, o čemu svedoče brojni češki filmovi prikazani na Beldocsu - izjavila je Mara Prohaska Marković, direktorka Beldocsa.
"Češki san" (Czech Dream), dokumentarno ostvarenje iz 2004. godine, delo je dva autora - Vita Klusaka i Filipa Remunde. Autori su inscenirali i dokumentovali takozvanu umetničku prevaru kroz promociju lažnog supermarketa, šaljući poruku o negativnim posledicama konzumerizma i moćima reklame. Ovaj film bio je svojevremeno veliki evropski hit, koji je skrenuo pažnju na Češku dokumentarnu školu, a na Beldocsu će biti prikazan sa 35 mm trake.
Debitantsko ostvarenje autorke Johane Ožvold, "Zvuk je nedužan" (The Sound Is Innocent) iz 2019. godine, zamišljen je kao pregled razvoja umetničke elektronske muzike, koji po originalnosti forme parira vizionarskim kompozitorima o čijem radu govori.
Reditelj Nikola Klinger, koji potpisuje film "La Reine" (2023), zabeležio je život Ijana, boema i bivšeg zavisnika od narkotika koji boravi na jugu Francuske. Kroz prikazivanje Ijanovih sećanja i scena iz svakodnevnog života, tematizuju se pitanja slobode, prirode, lekovitih biljaka i ljudske zajednice.
Film rediteljke Klare Tasovske, "Nisam sve ono što bih htela da budem" (I'm Not Everything I Want to Be) (2024), dokumentarni je portret češke fotografkinje Libuše Jarcovjakove. Progresivne ideje i nekovencionalan život ove umetnice prikazani su kroz serijal njenih fotografija.
"Slaba petlja" (Bedwetter) (2023) Jana Hušeka tretira odnos savremenog društva prema pojmu muškosti. Služeći se svojim iskustvom i pričama važnih muških figura iz svog života, reditelj istražuje navodnu krizu muškosti u sistemu u kom muškarci još uvek imaju privilegovanu poziciju.
Rediteljski duo Ivan Ostrohovski i Pavol Pekarčik stoje iza filma "Fotofobija" (Photophobia) (2023) koji prikazuje stvarnost jedne ukrajinske porodice sakrivene od bombardovanja u tunelima metro stanice.
Film "Ima li mesta za mene, molim vas?" (Is There Any Place For Me, Please?) (2023) je delo rediteljke Jarmile Štukove. Ilustrovan je život Martine kojoj je, usled napada od strane bivšeg dečka, kiselina nagrizla veliki deo kože lica i tela. Pokušavajući da nastavi dalje nakon nemilog događaja, uči da se nosi sa gubitkom spoljašnje lepote i traga za novim horizontima.
Tagovi:
Beldocs festival
Ji hlava festival
Mara Prohaska Marković
Vit Klusak
Filip Remunda
Johana Ožvold
Nikola Klinger
Klara Tasovska
Libuša Jarcovjakova
Jan Hušek
Ivan Ostrohovski
Pavol Pekarčik
Jarmila Štukova
Fokus Češka Eho Ji hlave
češka kinematografija
češki dokumentaraci
Češki san
Zvuk je nedužan
La Reine
Nisam sve ono što bih htela da budem
Slaba petlja
Fotofobija
Ima li mesta za mene molim vas
Komentari
Vaš komentar
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.