Ni januar, ni maj, nego najranije na jesen - Rok za puštanje u saobraćaj nekompletne autobuske stanice u Bloku 42 ponovo pomeren
Izvor: eKapija
Petak, 17.05.2024.
14:43


Pre nekoliko godina kao na traci smenjivali su se rokovi za završetak obnove četiri ulice od Vukovog spomenika do Beo zoo vrta, a u poslednjih godinu dana gradska vlast isto tako na nekoliko meseci pomera rokove za puštanje u saobraćaj nekompletne autobuske stanice u Bloku 42. Poslednja najava kaže - autobuski saobraćaj na novi BAS biće prebačen u toku jeseni. Ako se u obzir uzmu isključivo najave koje su na ovu temu izrečene samo od prošle jeseni do sada, ovo je treći rok koji iz grada najavljuju, jer minule jeseni gradski čelnici su isticali da je gotovo izvesno otvaranje BAS-a bez stanične zgrade do kraja januara. Nekoliko meseci kasnije tvrdili su da treba samo da se završi jedna pristupna veza i da će onda u aprilu, maju početi da radi novi BAS, da bi novi presek stanja na terenu poručio - ništa pre jeseni. Krivac je i dalje, ako se može suditi prema rečima predsednika Privremenog organa Beograda Aleksandra Šapića, Direkcija za građevinsko zemljište.
- Bio sam prvi koji je često i ne tako lepo pričao upravo o BAS-u i pokušavao da zaštitim Grad Beograd koliko god je to moguće. Ovoga puta moram da ih pohvalim i da kažem da nije njihova krivica što u januaru saobraćaj nije prebačen ovde, već je glavni razlog našeg kašnjenja Gradska građevinska direkcija zbog interne saobraćajnice koja se sada radi. Nije nebitna ni činjenica da od novembra prošle godine nemamo Gradsku upravu, i niko nije mogao da pretpostavi da ćemo skoro i u junu i dalje biti bez Gradske uprave, sa Privremenim organom, privremenim finansiranjem, privremenim projektima i svim procedurama koje su zbog toga dodatno komplikovanije. To je razlog zašto do sada nismo uspeli da prebacimo autobusku stanicu na Novi Beograd. Voleo bih da za svaku stvar koja se do sada promašivala za koju godinu, ja promašim za koji mesec. Sada već možemo da očekujemo da će na jesen sve biti potpuno spremno - rekao je Šapić prilikom obilaska radova na novoj autobuskoj stanici u Novom Beogradu.
Napomenuo je i da, kada se završi objekat od 27.000 kvadrata, to neće biti samo stanična zgrada, već će imati i komercijalne sadržaje.
– Onog momenta kada objekat bude završen, tu će biti centralna stanična zgrada, a ideja je da ovo što je sada stanična zgrada (aneks prim. aut.) bude samo za prigradski saobraćaj i da napravimo i tu jednu vrstu kvalitativnog iskoraka. Odnosno, da vozila koja saobraćaju i koja opslužuju samo Beograđane ili građane koji koriste prigradski saobraćaj mogu da imaju svoju posebnu staničnu zgradu. Očekujemo u sledećih par meseci da započne izgradnja stanične zgrade, onda je neki rok dve-tri godine. Osim toga, gradi se i veliki parking, a kada bude završen ovo će biti jedna od najfunkcionalnih i najboljih autobuskih stanica u čitavoj Evropi – istakao je Šapić.
Pored toga, naveo je Šapić, preko puta će da bude izgrađena i stanična zgrada za železnički saobraćaj, tako da će ovaj ovde deo postati čvorište ne samo beogradskog saobraćaja, već i saobraćaja čitave Srbije. Takođe, najavio je i izgradnju ispostave za glavnu autobusku stanicu, odnosno izgradnju autobuske stanice "Jug" kod Autokomande.
– Lokacija za nju je iza Autokomande, kada se krene auto-putem ka Nišu. Čim pređete petlju Autokomanda, sa desne strane uveliko radove izvode Gradska građevinska direkcija i Parking servis. Ideja nam je da u sledećih par meseci, čim to bude gotovo, ovde prebacimo dobar deo vozila koji će ići na jug i ljudi neće morati da prelaze reku i ulaze u gužvu – kazao je Šapić.
Kad god da bude otvoren za saobraćaj novi BAS, izvesno je da će do daljeg, dok se ne izgradi stanična zgrada, putnici morati da koriste maleni aneks između autobuskog i železničkog kompleksa na Novom Beogradu. On, podsetimo, po kapacitetima nije bi blizu kapaciteta šalter sala na starom BAS-u. Na to su u nekoliko navrata ukazivali i zaposleni na BAS-u - da aneks nije ni blizu dovoljan za opsluživanje potreba putnika niti će imati dovoljan broj mesta za prodaju karata.
Na placu novog BAS-a radovi se sa brojnim prekidima odvijaju otako je u gradskoj izbornoj kampanji 2018. položen kamen temeljac. Otada do danas bilo je više kamena spoticanja na ovom gradilištu - probleme su stvarali finansiranje projekta, imovinske zavrzlame u Bloku 42, neočekivana izmena plana detaljne regulacije za Blok 42 jer je naknadno utvređno da stanična zgrada mora da bude veća. Radovi su nastavljeni pošto je, pre nešto više od godinu postignut sporazum sa BAS-om prema kojem grad nastavlja gradnju stanice uz obavezu da BAS-u isplati ranije uložen novac u gradnju novog autobuskog kompleksa.
Podsetimo i to da Privremenom organu grada Beograda nisu baš toliko bile vezane ruke kada je reč o novom BAS-u, jer je upravo ovaj organ pre nešto više od mesec dana dao saglasnost Sekretarijatu komunalne i stambene poslove i Direkciji za građevinsko zemljište za zaključivanje ugovora sa Ministarstvom privrede i BAS-om o regulisanju međusobnih odnosa u vezi sa obezbeđivanjem finansijskih sredstava za konačnu realizaciju projekta nove autobuske stanice u Bloku 42, a za izmirivanje troškova koji nastanu u okviru druge faze kompleksa ove stanice (izgradnja stanične zgrade prim. aut.). Grad je tada dao saglasnost za zaključivanje ugovora sa Ministarstvom privrede i BAS-om o nastavku finansiranja projekta novog BAS-a, odnosno o izdvajanu 20 mil EUR u naredne dve godine.
D. Aleksić
Fotografije:
Komentari
Vaš komentar
Šta vredno posetiti/videti u okolini?
Naš izbor
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.