NavMenu

Sindikati GSP-a: Stanje javnog prevoza u Beogradu nikad lošije

Izvor: Beta Ponedeljak, 14.10.2024. 11:38
Komentari
Podeli
U Beogradu je javni saobraćaj počeo 14. oktobra 1892. godine puštanjem u saobraćaj novoizgrađene tramvajske pruge od Kalemegdana do Slavije (Foto: I.S./eKapija)U Beogradu je javni saobraćaj počeo 14. oktobra 1892. godine puštanjem u saobraćaj novoizgrađene tramvajske pruge od Kalemegdana do Slavije
Četiri sindikata Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd saopštila su danas, povodom 132 godine od uspostavljanja prve linije javnog prevoza u gradu, da postoji niz problema u javnom prevozu, koji nikada nisu bili veći i je javni prevoz postao nepouzdan kao nikada do sada.

- Umesto svečanog i prigodnog obeležavanja ovog datuma, koji je važan u istoriji naše prestonice, jer smo među prvim gradovima u Evropi imali tramvajski prevoz, na ovaj datum danas možemo samo da konstatujemo niz problema u javnom prevozu Beograda, koji od prve konjske zaprege koja je prevozila putnike do danas nikada nisu bili veći - navedeno je u zajedničkom saopštenju sinidikata GSP-a - Centar, Pravda, Sloga i Sindikata zaposlenih u javnom prevozu Beograda.

Kako je istaknuto, poslednje dve godine desio se niz "pogubnih odluka gradske vlasti, koje su javni prevoz u Beogradu dodatno učinili lošijim i unazadili ga", a da nikada nije bilo više izdvajanja iz budžeta grada.

Iz sindikata podsećaju da se tako od prethodnog sistema naplate karata, koji je primenjen u desetinama svetskih metropola, došlo "do nefunkcionalnog sistema koji nema nijedan milionski grad i u kojem je prihod od naplate karata na istorijskom minimumu".

Navedeno je da se ništa ne preduzima ni na gradnji novih saobraćajnih depoa kako bi saobraćaj bolje funkcionisao.

- Poslednji tramvajski saobraćajni depo GSP-a je pušten u rad 1988. godine, a autobuski depo 1982. godine - precizirano je u saopštenju.

Sndikati su upozorili i da je gradski javni prevoz, umesto širenja tramvajske mreže i povećanja broja tramvajskih linija, koje treba da prate razvoj grada i potrebe građana, došao u stanje da je starost tramvaja nikada veća, eksploataciona brzina tramvaja sve manja i da se planira skraćivanje ili ukidanje pojedinih linija, kao što je to slučaj sa čuvenom linijom broj 2.

- Umesto sistemske transformacije, osnaživanja, razvoja i primene savremenih standarda u GSP-u, kao najvećoj gradskoj kompaniji koja obavlja jednu od najvažnijih delatnosti u prestonici, aktuelni gradonačelnik će drastično smanjiti učešće GSP-a i preko unapred dogovorenih poslova povećati obim učešća privatnim firmama sa lošom reputacijom, koje nije briga za standarde koja ova delatnost zahteva - saopštili su sindikati.


Dodaje se i da umesto profesionalnog saobraćajnog osoblja, građane prestonice danas prevozi stotine vozača privatnih prevoznika koji su silom prilika došli u Srbiju da rade, a koji nemaju dovoljno iskustva u saobraćaju, zbog čega je "još veći haos na ulicama grada, a autobusi idu mimo reda vožnje, jedan za drugim i u konvojima".

- Umesto nabavke kvalitetnih vozila renomiranih evropskih proizvođača, sa zastupljenim zglobnim vozilima zbog većeg kapaciteta – trolejbusa sa autonomijom, e-buseva i autobusa na hibridni i pogon na vodonik, Beograd danas nabavlja autobuse na prevaziđeni CNG, i to turskih proizvođača kojima je Beograd najveći kupac u poslednje tri godine - naveli su iz sindikata.

Istakli su da su nužni sistemski planovi za hitno rešavanje problema u sistemu javnog prevoza Beograda.

- Nova boja autobusa neće promeniti činjenično stanje u koje svi korisnici javnog prevoza mogu svakodnevno da se uvere – da je javni prevoz postao nepouzdan kao nikada do sada i da se svakim novim potezom gradske vlasti vraćamo decenijama unazad - naveli su sindikati.

U Beogradu je 14. oktobra 1892. godine puštena u saobraćaj novoizgrađena tramvajska pruga beogradske varoške železnice od Kalemegdana do Slavije, što je označilo i početak funkcionisanja javnog saobraćaja.
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.