Anketna komisija: Vučić, Mihajlović i Dinkić moraju da budu ispitani u vezi sa rekonstrukcijom pruge
Ilustracija (Foto: bibiphoto/shutterstock)

- Odluke koje su donosil su za oko milijardu evra više koštale građane Srbije - rekao je on.
- Preliminarne studije koje su rađene 2012. i 2013. godine i finansirane iz evropskih sredstava pokazuju da je projekat modernizacije pruge Novi Sad do granice sa Mađarskom trebalo da košta oko 330 mil EUR. Kako smo došli do cifre koja je plaćena kineskim konzorcijumima od oko 1,2 mlrd EUR - upitao je na konferenciji pod nazivom "Javna sredstva – tajne nabavke".
Kako je Aleksandar Vučić tada bio prvi potpredsednik Vlade Srbije, on je, prema rečima Obradovića, direktno odgovoran za resornim ministrima, a kako su sredstva dolazila iz Evropske unije, trebalo bi da se ispita da li je reč o nenamenskom trošenju novca.
Za projekat rekonstrukcije pruge od Beograda do Subotice, koji nije ideja Vučiča več je ideja razrađena u vladi Mirka Cvetkoviča 2010 (u kojoj je Dinkić bio ministar ekonomije), napravljen je aranžman sa EU koja je bespovratno dala 3,95 mil EUR konzorcijumu koji predvodi Luj Beržer, i trebalo je da se radi idejni projekat, studija što je potvrrđeno i u izveštaju Ministarstva građevine iz 2014. građevine, kazao je Obradović.
- Kako smo došli do 1,2 treba da nam kažu. Vlada je uzela nepovoljne aranžmanje od Rusije i Kine. U ruskom aranžmanu urađen je deo od Pazove do Novog Sada, a u kineskom aranžmanu od Beograda do Pazove i od Novog Sada do granice sa Mađarskom - rekao je Obradović.
Uzeti su, kako je ocenio, skupi i nepovoljni krediti da bi moglo da se radi na netransparantan način i trebalo bi utvrditi da li su sredstva evropskih obveznika iskorišćena na pravi način. Upitno je, kako je istakao, i ko je i kada doneo odluke da se pruga preprojektuje sa 160 na 200 kiliometara na sat.
Obradović je predočio da je dokument potpisala Mihajlović da se preprojektuje pruga za brzinu do 200 kilomatara na sat, iako je EU finansirala studiju koju je radio Luj Beržer za prugu koja je trebalo da bude do 160 kilomatara na sat.
- To je takođe štetna odluka koju treba preispitati - ocenio je Obradović.
Profesor na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu Dušan Dobromirov koji je takođe član ove komisije, govorio je o kompaniji Starting kao prvom srpskom pravnom licu koje kao podizvođač direktno vodi ka nadstrešnici. Kako je kazao, analizarili su finansijske izveštaje za 2023. godinu koji su javno dostupni.
- Našao sam se u čudu, pomislio da je pogrešan izveštaj i da je u pitanju firma sa Vol strita, brojke, podaci su izuzetno dobri - rekao je Dobromirov govoreći o poslovanju firme Starting.
Ono što mu je zapalo za oko je to što je ta firma imala na računu 12 mil EUR u tom periodu.
- Svako ko je imao posla sa privatnim firmama zna da je to neuobičajeno. Skrenule su mi pažnju vanbilasne stavke – uz poslovnu aktivu od 30 mil EUR postoje vanbilasne stavke od 40 mil EUR što je preterano - kazao je on.
Smatra da je neobično da uz jednu takvu firmu, sa toliko uspeha i pokazatelja, da se desi ono što se desilo sa nadsrtrešnicom.
Tagovi:
Anketna komisija za utvrđivanje razloga pada nastrešnice železničke stanice u Novom Sadu
Dušan Dobromirov
Vladimir Obradović
Aleksandar Vučić
Zorana Mihajlović
Mlađan Dinkić
rekonstrukcija pruge do mađarske granice
pad nadstrešnice na železničkoj stanici u Novom Sadu
tragedija na železničkoj stanici u Novom Sadu
nesreća na železničkoj stanici u Novom Sadu
Komentari
Vaš komentar
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.