NavMenu

Izbegavajte ovu grešku na razgovoru za posao

Izvor: Blic Četvrtak, 08.05.2025. 08:50
Komentari
Podeli
Ilustracija (Foto: Unsplash/Amy Hirschi)Ilustracija
Prilikom pisanja CV-a, potrebno je objasniti kratke periode neaktivnosti i uključiti primere sticanja novih veština.

Ključno je razumeti ulogu za koju se prijavljujete, jer nepoznavanje iste ostavlja loš utisak na poslodavca.

Anđela Biti je decenijama radila u ljudskim resursima, a trenutno je glavni rukovodilac i direktor za ljudske resurse u kompaniji za profesionalne usluge Accenture. Za to vreme, shvatila je šta voli, a šta ne voli da vidi kod kandidata za posao.

Na primer, ona preporučuje kandidatima da izbegavaju neobjašnjive kratke periode u svojim biografijama. Oni je teraju da se zapita da li možete "ostati na jednom mestu dovoljno dugo da biste ostavili uticaj". Obavezno uključite primere kako ste učili i stekli nove veštine tokom godina – čak i ako su van posla.

Kada su u pitanju razgovori za posao, njen alarm broj 1 je "ako neko ne razume šta je uloga", kaže ona. Deluje osnovno, ali se dešava dovoljno često. Evo zašto je to ključno i kako to izbeći.

Izgleda kao da se "opšte prijavljujete za stvari"

Kada Biti intervjuiše kandidate za posao, voli da pita šta mogu da donesu ulozi.

Ako to ne mogu da artikulišu jer ne znaju šta uloga podrazumeva, to dovodi u pitanje njihovo interesovanje. Izgleda kao da se samo "ovlaš prijavljuju na razne poslove" bez mnogo razmišljanja o tome gde šalju svoju biografiju, kaže ona. Ako im nije stalo do kompanije kada se prijavljuju, koliko će im biti stalo do uloge kada je budu primali?

Naglašava se važnost poznavanja uloge i kompanije za koju se prijavljujete.

Želite da kandidati razmotre "da li je to pravo mesto za njih", kaže ona, i da vide da su "razmišljali o tome kako će moći da doprinesu".

Biti nije jedini stručnjak za karijeru koji naglašava važnost poznavanja uloge i kompanije za koju se prijavljujete. Ako dođete znajući malo ili nimalo, rizikujete da izgleda kao da je ta kompanija "rezervni ili drugi izbor", ranije je rekla za Make It glavna službenica za ljudske resurse i zajednicu u "BetterUp-u", Džolen Anderson.

"Ljudi imaju pristup toliko informacija"

Nedostatak ovih informacija je "laka zamka koju treba izbeći", kaže Biti.

"Samo uradite dovoljno domaćeg zadatka" da biste mogli da odgovorite na jednostavna pitanja poput kako ste kvalifikovani i kako ćete ostaviti uticaj, kaže ona. Najlakši način da to uradite jeste da pročitate opis posla i shvatite kako se vaše iskustvo prenosi na svaki aspekt uloge. Takođe možete pročitati veb stranicu organizacije i LinkedIn stranicu, pa čak i LinkedIn stranice vaših ispitivača.

- Ovih dana ljudi imaju pristup tolikim informacijama - kaže Biti. - Sprovođenje malo vremena unapred radeći domaći zadatak će se zaista isplatiti.

Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.