NavMenu

Sindikati GSP-a: JKP Naplata prevozne usluge nastavlja da radi kao parazitsko preduzeće

Izvor: eKapija Sreda, 14.05.2025. 13:00
Komentari
Podeli
Ilustracija (Foto: Dejan Aleksić)Ilustracija
Na sednici Skupštine grada Beograda koja je zakazana za 20. maj, pred odbornicima će se naći i predlozi odluka koje se tiču javnog prevoza putnika u Beogradu, pa će tako postojeće preduzeće za naplatu karata JKP Naplata prevozne usluge promeniti naziv u JKP Upravljanje javnim prevozom Beograd, čime se oduzimaju određene nadležnosti Sekretarijatu za javni prevoz i prebacuju na to preduzeće. Na taj način, svi građani Beograda će i dalje finansirati rad tog preduzeća, njegovog direktora, četiri izvršna direktora i čak 18 sektora i službi, dok sa druge strane postoji hroničan nedostatak stručnog kadra u Sekretarijatu za javni prevoz i na poslovima koji su u direktnoj funkciji bolje organizacije i kontrole rada svih prevoznika, navodi se iz četiri sindikata GSP Beograd - Centar, Sloga, Pravda i Sindikata zaposlenih u javnom prevozu Beograda.

Pored ove odluke, na sledećoj sednici Skupštine grada, kako je istaknuto u saopštenju sindikata, biće doneta i odluka kojom se odlaže primena dugo najavljivane starosne granice za autobuse u javnom prevozu, tako da će zabrana da autobusi budu stariji od 10 godina umesto od 1. septembra ove godine, biti na snazi tek od 1. septembra 2026. godine.

- To je posledica nemogućnosti nabavke 300 novih autobusa za GSP Beograd u predviđenim rokovima zbog loše finansijske situacije, usled čega je i četvrti put odloženo otvaranje ponuda na ovom tenderu. Ipak, ističemo da će ovakva odluka omogućiti GSP-u da ispunjava svoje ugovorne obaveze do nabavke novih autobusa, tako da je ovakva mera bila očekivana s obzirom na okolnosti - napominju predstavnici četiri sindikata.

Sindikati Centar, Sloga, Pravda i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda podsećetili su i na to da i dalje nije rešeno pitanje u vezi sa nabavkom novih trolejbusa za GSP Beograd, što je, kako naglašavaju, potrebno uraditi u najkraćem mogućem roku.

- Podsećamo da je gradonačelnik Beograda u više navrata naglasio da će odluka biti doneta u maju, što smo strpljivo čekali, ali upozoravamo da je situacija sa trolejbusima alarmantna i više nema prostora za odugovlačenje. Postojeće stanje voznog parka u elektropodsistemu je da ta vozila ne mogu da ispune kriterijume komfora, pouzdanosti i bezbednosti što utiče na kvalitet javnog prevoza i uslove za rad vozača, zbog čega je hitno potrebno pronaći rešenje kako bi se nabavio određen broj novih trolejbusa u dogovoru sa GSP Beograd - zaključeno je u saopštenju četiri sindikata.
Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.