NavMenu

Dragi Narančić, direktor kompanije "Sejari" - Znao sam da moram da uspem

Izvor: eKapija Utorak, 30.04.2013. 08:43
Komentari
Podeli

(Dragi Narančić)

Kada se prvi čovek jedne firme u Srbiji vozi gradskim prevozom, onda se za njega sasvim sigurno može reći da je skroman. Svoju skromnost odaje i činjenicom da uprkos što se sa svega 32 godine nalazi na čelu inostrane kompanije, koja u Srbiji posluje već 12 godina, u tome ne vidi ništa veliko.

Svoju karijeru u kompaniji "Sejari", Dragi Narančić počeo je kao pripravnik-komercijalista 2008. godine, a poslednje tri godine rukovodi ovim preduzećem.

- U junu 2010. počeo sam da radim na mestu predsednika Upravnog odbora, a danas sam direktor. Velika je odgovornost preuzeti takvu funkciju za tako kratak vremenski period s obzirom na to da firma zastupa velike brendove. Za uspeh je potrebna upornost, dobar kontakt sa ljudima i što se našeg posla tiče dobra postprodajna usluga. Nema tu neke velike filozofije – kaže na početku razgovora za "eKapiju" direktor kompaje "Sejari".

Kompanija je generalni zastupnik i distributer komercijalnih vozila za prevoz putnika poznatih svetskih marki: MAN, ISUZU i KRONE za Srbiju, Crnu Goru i Makedoniju.

Ove godine ostvaren je veliki uspeh. Odnedavno se putnici gradskog prevoza u Beogradu voze u 32 nova autobusa fabrike "Ikarbus", a novi niskopodni zglobni autobusi, napravljeni su na samohodnim šasijama nemačke fabrike MAN, čiji je ekskluzivni zastupnik za program komercijalnih vozila, upravo beogradska kompanija "Sejari".

- Sa "Ikarbusom" je napravljen zglobni autobus specifičnih dimenzija, koji je dugčak skoro 19m. Poseduje motor, koji je između "euro 5" i "euro 6" standarda, tako da se može reći da su to trenutno ekološki najčistiji motori u Srbiji. Putnici će na raspolaganju imati i više mesta što će znatno doprineti smanjenju gužvi – kaže Narančić, kome je za verovati da novi autobusi za stanovnike Beograda znače bolje uslove kada je prevoz u pitanju, budući da i sam koristi usluge gradskog saobraćajnog preduzeća.

- Ne vidim problem da se vozim gradskim prevozom. U Beogradu se tako mnogo lakše snalazi a kvalitet gradskog prevoza je poslednjih godina unapređen.

(Foto: Aleph Studio/shutterstock.com)
Put ka vrhu

Dragi Narančić rođen je u Sarajevu 1981. godine. Iz ratnog vilajeta se početkom devedesetih sklonio u Novi Sad gde je završio osnovnu školu, a dalje obrazovanje potom nastavio u Beogradu.

- U Novi Sad sam kao dečak iz Sarajeva došao sam, pa mi je, iako sam živeo kod rođaka, odvajanje od porodice teško palo. Bio sam odlučan da treba da se škololujem i usavršavam i to je svakako bio dobar izbor u odnosu na ratno Sarajevo. Ubrzo sam prešao da živim u Beograd sa ubeđenjem da ukoliko budem uporan i sledim svoje ciljeve mogu da postignem sve što želim.

Školovao se da postane doktor po uzoru na svoga oca, koji je u proteklom ratu u BiH, pomažići ranjenicima izgubio život, ali se tokom srednje medicinske škole nagledao "ružnih scena u medicinskoj struci" pa želja da nastavi očevu misiju i radni vek provede u bolnici u radu sa pacijentima, više nije delovala primamljivo.

Umesto Medicinskog završio je Fakultet za internacionalni menadžment na Evropskom univerzitetu u Beogradu, a nakon toga i master studije na smeru međunarodno poslovanje i iste godine dobio posao u nemačkom "Sejari"- ju. Uporedo sa radom u "Sejari"-ju nastavio je Doktorske studije na Evropskom univerzitetu. Čvrsta odluka koju je sa sobom poneo još iz ratnog Sarajeva da mora da uspe, delovala je sve realnija.

- Ljudi moraju da rade, a rad znači cilj i upornost.

Ovakva poslovna filozofija i poverenje vlasnika firme učunili su da uspeh postane stvaran za jako kratko vreme, pa Narančić danas rukovodi firmom koja broji petnaestak zaposlenih i ima više od 500 klijenata samo u Srbiji, dok komercijalna vozila distribuira i u Crnu Goru i Makedoniju.

Timski igrač

Organizacijom i uspostavljanjem konataka sa klijentima koji do tada nisu poslovali sa kompanijom "Sejari", poput "GSP Beograd" i nekoliko velikih privatnih autoprevoznika, Narančić je doprineo da kompanija na čijem je čelu postane prepoznatljiva i izuzetno uspešna na srpskom tržištu.

- Najveći izazov danas u poslu je da firma posluje pozitivo, a kupci komercijalnih vozila na našem tržištu tek treba da stvore naviku da redovno i pravilno održavaju svoja vozila. S obzirom na to da je 2009. bila godina krize za automobilsku industriju, posebno za sektor komercijalnih vozila, firma je postepeno napredovala, uspeli smo da ostvarimo jako dobre rezultate i u protekle 3 godine promet je znatno povećan.

Ipak, ističe da kao pojedinac nikad ne bi mogao da postigne tako dobre rezultate.

(Foto: Sejari)
- U našem poslu timska igra je najbolja i jedina stvar koja garantuje uspeh. Nema velike hijerarhije. Ja se, pored svojih redovnih poslova i obaveza i dan danas zajedno se sa svojim kolegama najdirektnije bavim komercijalom i drugim operativnim poslovima jer je to forma i suština svakog posla, pa i mog.

U 2012. godini "Sejari" je distribuirao 52 autobusa i ostvario promet od 7 mil EUR. U planu su veliki projekti u segmentu gradskih autobusa i povećanje prometa rezervnih delova, a za 5 godina kompaniju na čijem je čelu sagovornik "eKapije" vidi kao ekskluzivnog zastupnika kompletnog MAN-a za Srbiju, sa servisnom mrežom u svim gradovima kako bi kupci imali što kvalitetniju uslugu.

- Moj posao je odgovoran i jako rizičan, ali ima i mnogo lepih stvari – dinamičan je, putujem i upoznajem nove ljude. Kancelarija i kancelarijski posao me čine nervoznim i mislim da je za svaku firmu veoma važno da se poslovi zasnivaju na pokretu, jer sedeći ceo dan u kancelariji upadamo u letargiju i izolujemo se.

Slobodno vreme Narančić provodi u krugu porodice, vozi bicikl i trči. Bar jednom mesečno putuje u inostranstvo zbog posla, najviše u Tursku i Nemačku. Često se vraća i rodnom Sarajevu, ne zbog nostalgije jer se, kako kaže, grad dosta izmenio, već da poseti porodicu koja tamo i dalje živi.

Svojim gradom smatra Beograd za koga ga vezuju prijatelji i uspomene i gde jednoga dana planira da osnuje sopstvenu porodicu.

Ivana Bezarević

Komentari
Vaš komentar
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.

Zaboravili ste šifru? Kliknite OVDE

Za besplatno probno korišćenje, kliknite OVDE

Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno, uz konsultacije sa našim ekspertima.