Milica Nestorović, lizing menadžerka u kompaniji GTC - Na razvoj poslovnog prostora najviše utiče dolazak stranih kompanija
Izvor: eKapija
Utorak, 04.04.2017.
07:20


(Milica Nestorović) Globe Trade Centre (GTC), jedna od vodećih kompanija za nekretnine u CEE i SEE, u Srbiji uspešno posluje više od 15 godina. Kompanija GTC Srbija izgradila je više od 80.000 kvadratnih metara poslovnog prostora A klase u centralnoj poslovnoj zoni Novog Beograda, u kojima se danas nalaze sedišta najvećih domaćih i međunarodnih kompanija. Do sada su u Beogradu otvorili 4 kompleksa - GTC House, GTC Square, 19 Avenue i FortyOne.
U 2017. godinu ušli su sa dva nova projekta - šoping centrom Ada Mall i poslovnim kompleksom Green Heart.
Milica Nestorović, lizing menadžerka u kompaniji GTC, u intervjuu za eKapiju kaže da je od samog starta namera GTC-a bila da u Srbiju donese nove standarde svakim novim projektom.
- Ponosni smo na svaki od naša četiri poslovna projekta, ali je nekako logično da ovaj poslednji, FortyOne koji je izgrađen u periodu od 2014. do 2017, nakon pauze od više od 5 godina, ima posebnu važnost. On je simbol nove ere građevinske industrije u Srbiji i standard zelene gradnje koji je postao nezaobilazan.
eKapija: Poslovni objekat FortyOne je prva poslovna zgrada u Beogradu izgrađena u skladu sa GOLD LEED standardima. Šta to konkretno znači?
- LEED sertifikacija ima najrigoroznije kriterijume za ocenu objakata po pitanju zelene gradnje. To podrazumeva različite inovacije, a pre svega: korišćenje lokalnih materijala, određeni tretman otpada, izbor materijala koji ne ugrožavaju životnu sredinu, standarde po pitanju osvetljenja objekta tokom noći, kao i tretman i izbor biljaka u okiru kompleksa. Zatim - korišćenje solarnih panela, korišćenje kišnice, izbor materijala i uređaja koji će minimizirati potrošnju struje, promocija i obezbeđenje uslova za dolazak zaposlenih na posao biciklom ili javnim prevozom, u nameri da se smanji korišćenje automobila i zagađenje životne sredine i sl.
eKapija: Uselili ste ceo FortyOne, da li to potvrđuje navode da Beogradu nedostaje kvalitetan kancelarijski prostor? Kakva je situacija danas?
- Kompleks FortyOne veličine 27.000 m2 izgrađen je u tri faze i useljen u rekordnom roku od godinu i po dana od završetka prve faze. Takav odgovor tržišta najbolja je potvrda da GTC sa posebnom pažnjom pristupa kako dizajnu tako i funkcionalnosti svojih objekata i ispunjava očekivanja naših renomiranih zakupaca. Naš apsolutni imperativ je zadovoljstvo naših zakupaca, a s obzirom na to da se većinom radi o internacionalnim kompanijama, koje su upoznate sa svetskim standardima poslovnog prostora A klase, nakon ovako uspešno završenog projekta smo uvereni da su oni prepoznali kvalitet usluge koju nudimo.
(FortyOne) U poslednjih godinu dana na tržištu kancelarijskog prostora je evidentirana značajna građevinska aktivnost što je posledica i povećane tražnje i dolaska novih kompanija u Srbiju kao i daljeg razvoja onih kompanija koje svoj biznis razvijaju već više od 10 godina u našoj zemlji. U svakom slučaju trenutno se nalazimo u fazi povećane potražnje za kancelarijskim prostorom. U odnosu na region, utisak je da je Beograd postao regionalni centar i da se većina kompanija odlučuje da deo biznisa relocira u Srbiju prvenstveno zbog potencijala naše radne snage i povoljnog poslovnog ambijenta.
eKapija: Kakav poslovni prostor danas biraju kompanije? Koji su njihovi zahtevi? Koliko se to menjalo sa godinama?
- Većina kompanija insistira na dobrim uslovima rada svojih zaposlenih, što podrazumeva kako funkcionalnost samog prostora tako i komforan ambijent koji ima sve dodatne sadržaje koji su neophodni zaposlenima u toku radnog vremena - supermarket, apoteka, restoran, hemijsko čišćenje, teretana, pekara, frizer, banka i sl. Sasvim je logično da se zahtevi zakupaca iz godine u godinu podižu, a to je najizraženije kod kompanija koje se bave specificnim delatnostima. Pre svega mislim na IT kompanije koje zahtevaju perfektne uslove po pitanju IT infrastrukture i električnih instalacija u okviru objekta. GTC Srbija, kao deo internacionalne kompanije, ima mogućnost da podeli iskustvo sa kolegama iz Evrope i regiona i zasada smo spremno dočekivali svaki novi zahtev našeg klijenta. Pomeranje granica i standarda nas inspiriše da rastemo i razvijamo se, zajedno sa našim zakupcima.
eKapija: GTC ulazi u novi projekat, izgradnju office centra Green Heart. Na prvi pogled se vidi da će to biti jedinstven objekat - otkrijte nam neke detalje.
- Green Heart će svakako biti jedinstven projekat, posebno u smislu ambijenta, koji podrazumeva zelenu oazu u okviru samog kompleksa i poslovni prostor sa terasama na svakom spratu, koje imaju pogled na park unutar kompleksa. Kada je reč o tehničkom delu, biće primenjeni najviši standardi opremanja poslovnog prostora, koji do sada nisu primenjeni u Srbiji. Svakako nastavljamo trend zelene gradnje, koji je usklađen sa ambijentom samog kompleksa.
Poruka koju želimo još jednom da pošaljemo na tržište je da posebnu pažnju posvećujemo ljudima koji u našim zgradama provode više vremena nego u sopstvenim domovima. Ne sumnjamo da ćemo stvoriti novo, inspirativno i kreativno okruženje, u kome će uživati svi koji budu imali sreću da tu borave.
eKapija: Sa druge strane, ulažete i u ritejl. Nedavno je počela izgradnja tržnog centra Ada Mall. Koje su specifičnosti arhitektonskog rešenja?
(Ada Mall) - Ada Mall je prvi šoping mol najnovije generacije u Beogradu gde akcenat nije isključivo na prodajnom prostoru, zatvorenom u veliku kutiju bez prozora. Ada Mall se uklapa i u parametre bitne za ekonomsku sredinu, a naročito Adu Ciganliju. Sam oblik mola izveden je iz oblika jezera, prati konfiguraciju terena, ima dosta terasa i zelenila, veliki otvoreni zeleni krov koji će građani Banovog brda moći da iskoriste, kao i delove terasa, da se spuste direktno na Adu, bez prelaženja ulice ili ulaska u centar. Prodavnice i butici smestiće se na prva tri sprata, dok će se na ostalima nalaziti kafići, restorani i dodatne, višenamenske prostorije.
eKapija: Koliko ste ugovora o zakupu već potpisali? Da li će doći neki novi brendovi?
- Ada Mall, sa adresom u Radničkoj ulici, prostiraće se na više od 34.000m2 i uz jedinstveno šoping iskustvo ponudiće Srbiji brendove kojih do sada nije bilo u našoj zemlji. Nova destinacija imaće pet spratova komercijalnog prostora i tri nivoa podzemnog parkinga sa oko 1.000 parking mesta, povezanih u jednu celinu. Trenutno smo u finalnoj fazi pregovora sa "anchor" zakupcima.
eKapija: Na nedavnoj konferenciji o nekretninama bilo je reči o tome da se prodajni koncepti prilagođavaju tržištu, te da se u Srbiji razvio novi koncept ritejl parka. Kakvo je vaše mišljenje o tome?
- GTC nema u planu da u bliskoj budućnosti razvija koncept retail parkova, koji su namenjeni za sekundarne gradove ili određenje/manje delove grada. Niže inicijalno ulaganje, kraći period izgradnje, kao i mogućnost fazne izgradnje su ključni pokretači sve većeg interesovanja investitora za ritejl parkove širom Srbije. Povrat investicije je dosta kraći u odnosu na ulaganje u šoping molove, a takođe mora se uzeti u obzir da u Srbiji jedino Beograd i Novi Sad mogu da "izdrže" više šoping molova modernog formata.
eKapija: Kakve su prognoze za kretanje cena kancelarijskog i maloprodajnog prostora? Hoće li biti većih turbulencija?
- Ne očekujemo veće promene u narednom periodu. Cene kancelarijskog i maloprodajnog prostora su u blagom porastu i nadamo se da će se taj trend zadržati. To je ujedno i pokazatelj oporavka i rasta čitave ekonomije.
eKapija: Osim u Beogradu, da li planirate investicije u drugim gradovima u Srbiji?
- Zasada nemamo takvih planova.
eKapija: Koje su glavne prepreke za investiranje i poslovanje u Srbiji? Koje su vaše preporuke u cilju lakšeg poslovanja i gradnje novih objekata?
- Imajući u vidu nivo investicija u Srbiji, možemo reći da je GTC zadovoljan poslovnim ambijentom u našoj zemlji i da nemamo većih problema u realizaciji projekata. U svakom slučaju, izbor profesionalnog tima i dobro spremljena dokumentacija i biznis plan mogu da pomognu svakom u realizaciji bilo koje poslovne aktivnosti.
eKapija: Koja je pozicija Srbije u odnosu na zemlje regiona, po investicijama u nekretnine?
- Možemo da zaključimo da smo kao zemlja u poslednje 2 godine postali atraktivniji za investicije i da se građevinska aktivnost vraća na nivo pre krize 2008. godine. Ni zemlje u regionu ne zaostaju po tom pitanju. Mađarska, Rumunija i Bugarska su znatno razvijenije po pitanju veličine tržišta poslovnog prostora. U slučaju da se tražnja za našom radnom snagom nastavi, očekujemo da se investicije nastave u kontinuitetu.
Kompletan sadržaj Tematskog biltena "Nekretnine u Srbiji - Novi talas ulaganja podstiče privredu" možete pročitati OVDE.
Firme:

Tagovi:
tematski bilten eKapija
tematski bilteni eKapija
tematski bilteni eKapije
tematski bilten nekretnine
tematski bilten Nekretnine u Srbiji
tematski bilten Nekretnine u Srbiji Novi talas ulaganja podstice privredu
građevinske dozvole
poslovni prostor
novogradnja
stanogradnja
fasiliti menadžment
Milica Nestorović
Globe Trade Centre
GTC
GTC House
GTC Square
19 Avenue
FortyOne
Green Heart
kancelarijski prostor
GOLD LEED
Komentari
Vaš komentar
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.