Andrej Sovrović, CEO Delta Hospitality - Fokus Crowne Plaza Beograd ostaje na unapređenju iskustva gostiju, uz inovacije i personalizaciju usluge
Izvor: eKapija
Ponedeljak, 17.03.2025.
10:05


Andrej Sovrović

Danas, fokus, kada je reč o ovom hotelu, ostaje na kontinuiranom unapređenju iskustva gostiju, kroz inovacije, personalizaciju usluge i implementaciju najnovijih trendova u hotelijerstvu, naglašava Andrej Sovrović, član Izvršnog odbora kompanije Delta Holding, CEO Delta Hospitality.
- Na prvom mestu, insistiramo na vrhunskom kvalitetu usluge, što znači da svaki gost treba da doživi hotel ne samo kao mesto boravka, već kao prostor u kojem će se osećati posebno. To postižemo kroz pažljivo osmišljene sadržaje, unapređenje smeštajnih kapaciteta i gastronomske ponude, ali i kroz stalna ulaganja u obuku zaposlenih, jer su oni srce našeg hotela. Drugi ključni prioritet jeste tehnološka inovacija i digitalizacija, kako bismo gostima omogućili još udobnije i efikasnije iskustvo. Takođe, posebnu pažnju posvećujemo održivom poslovanju. U skladu sa globalnim ekološkim trendovima i IHG Green Engage standardima, radimo na optimizaciji potrošnje energije, smanjenju otpada i upotrebi održivih materijala. Naš cilj je da Crowne Plaza Beograd i dalje bude lider u hotelskoj industriji regiona, postavljajući nove standarde gostoprimstva, inovacija i održivog poslovanja. Želimo da ostanemo prvi izbor kako poslovnih gostiju, tako i svih koji traže autentično i vrhunsko hotelsko iskustvo.
Otkako je počeo da radi kao Crowne Plaza Beograd ovaj hotel je postao prepoznatljiv u glavnom gradu, a i šire, po održavanju brojnih važnih kongresa i poslovnih događaja, ali isto tako i kulturnih dešavanja. Osim onoga čime raspolaže i što je preduslov za takvu vrstu događaja, a to je 14 opremljenih sala, šta je još, iz Vašeg ugla, ključno što su organizatori takvih događaja prepoznali kao prednost hotela Crowne Plaza Beograd u odnosu na druge, i kao garanciju da će ti događaji u ovom hotelu biti pripremljeni i organizovani po najvišim standardnima?
- Od samog početka rada pod brendom Crowne Plaza, naš hotel je postao sinonim za vrhunsku organizaciju kongresa, konferencija i poslovnih događaja u Beogradu i šire. Pored kapaciteta i infrastrukture, ključni faktor koji nas izdvaja jeste naš tim – iskusni profesionalci posvećeni svakom detalju organizacije, čime osiguravamo da svaki događaj bude realizovan po najvišim standardima. Još jedna važna prednost je naša lokacija, u neposrednoj blizini poslovnih centara i aerodroma, što organizatorima i učesnicima omogućava lakoću pristupa. Uz to, gostima nudimo kompletno iskustvo – od luksuznog smeštaja i spa sadržaja do restorana i barova koji zadovoljavaju najrazličitije ukuse.
Kombinacija infrastrukture, visokog nivoa usluge i pažnje prema detaljima ono je što nas čini prvim izborom za organizaciju prestižnih događaja u regionu. Verujemo da je ključ našeg uspeha u stalnom unapređenju i praćenju trendova, kako bismo svakom gostu pružili vrhunsko iskustvo koje očekuje i zaslužuje.

Hotel osim ovim kapacitetima, raspolaže i sa 416 soba, što su zavidni smeštajni kapaciteti. Iako hotel od otvaranja pruža vrhunsku uslugu gostima, u današnje vreme, čini se više nego ikad, u hotelskoj industriji, ne na mesečnom nego na dnevnom nivou moraju da se prate inovacije i dešavanja u hotelskom sektoru, kako bi kvalitet i reputacija koju određeni hotel ima, ostali na visokom nivou. Šta je ključno što prepoznajete kao novine u ovoj oblasti poslovanja koje treba i moraju da se primene kako bi Crowne Plaza Beograd neprekidno održavala reputaciju koju ima godinama?
- Hotelska industrija se ubrzano menja, a kako bismo zadržali svoju poziciju lidera, neophodno je kontinuirano unapređivati uslugu, sadržaje i tehnologiju. Ključ uspeha leži u prilagođavanju potrebama modernih gostiju, koji očekuju besprekornu udobnost, efikasnost i personalizaciju. Jedan od glavnih pravaca u razvoju jeste digitalizacija i tehnološke inovacije, a mi ulažemo u pametna rešenja koja poboljšavaju korisničko iskustvo.
Takođe, sve veći akcenat stavljamo na održivost i ekološki odgovorno poslovanje, u skladu sa standardima IHG grupacije. Optimizacija potrošnje energije, smanjenje upotrebe plastike i implementacija održivih materijala deo su naše strategije kojom želimo da doprinesemo ekološkoj svesti i poboljšanju hotelskog iskustva. Pored toga, nastavljamo da unapređujemo personalizaciju usluge, jer gosti danas ne žele generičko iskustvo – oni žele boravak prilagođen njihovim potrebama. Zato uvodimo inovativne gastronomske koncepte, fleksibilne prostore za rad i boravak, kao i nove wellness sadržaje koji omogućavaju gostima da spoje poslovne obaveze sa trenucima odmora.
Verujemo da su inovacije ključ dugoročnog uspeha, i zato ćemo nastaviti da implementiramo nove trendove kako bismo i dalje postavljali standarde u hotelskoj industriji Beograda i regiona.

Da pratite inovacije i standarde, koji se iz godine u godinu postavljaju u oblasti hotelijerstva, čini se da potvrđuje i činjenica, da iako je hotel detaljno rekonstruisan pre više od 10 godina, niste na tome stali, već ste išli u dalja ulaganja prethodnih godina, kada je on opet renoviran. Zašto su bila neophodna ova dodatna ulaganja u prehodnim godinama, šta vam je ukazalo da sa tako krupnim investicijama, ne treba da se čeka?
- Hotelska industrija zahteva konstantnu prilagodljivost i inovacije, a liderstvo se održava samo kroz kontinuirana ulaganja u kvalitet usluge, infrastrukturu i iskustvo gostiju. Zato smo, iako je hotel prošao kroz kompletnu rekonstrukciju pre više od 10 godina, prepoznali potrebu za daljim unapređenjem, prateći globalne trendove i sve veće zahteve savremenih gostiju. Odluka da ne čekamo sa investicijama zasnovana je na nekoliko ključnih faktora. Prvo, očekivanja poslovnih i leisure gostiju su se značajno promenila – oni traže veći komfor, inovativne sadržaje i prilagođene usluge. Drugo, tehnološki napredak i digitalizacija redefinišu hotelsku industriju, zbog čega smo ulagali u modernizaciju soba, unapređenje tehničke opremljenosti konferencijskih sala i implementaciju pametnih rešenja.
Naš cilj nije bio samo poboljšati vizuelni i funkcionalni aspekt hotela, već stvoriti prostor u kojem se gosti osećaju prijatno, inspirisano i povezano – bilo da dolaze na poslovni događaj, opuštanje ili gastronomsku avanturu. Crowne Plaza Beograd mora da ide u korak s globalnim standardima i upravo zato smo nastavili sa investicijama koje osiguravaju dugoročnu konkurentnost i vrhunsko iskustvo za svakog gosta.
Novi Bar

Koje, prema Vašoj oceni, komparativne prednosti je hotel stekao u odnosu na druge hotele u gradu, a koji su u njegovom rangu, posle ovih ulaganja i, pre svega, na koji način je hotel konkretno kvalitativno unapređen posle ovih dodatnih investicija u njega?
- Zahvaljujući strateškim investicijama i modernizaciji, Crowne Plaza Beograd je dodatno učvrstio svoju poziciju lidera u hotelijerstvu i stekao niz komparativnih prednosti koje nas razlikuju od drugih hotela u našem rangu. Pre svega, našim gostima sada pružamo potpuno renovirane sobe i apartmane, dizajnirane prema najvišim svetskim standardima udobnosti i funkcionalnosti. Ove promene su posebno značajne za poslovne goste, koji očekuju radne prostore prilagođene njihovim potrebama, kao i za goste koji žele luksuzan i opuštajući boravak.
Osim smeštaja, unapredili smo i gastronomski segment, čime smo stvorili raznovrsnu i ekskluzivnu ponudu koja nije dostupna u svakom hotelu u Beogradu. Prime restoran je redefinisan kao vrhunski fine dining koncept, Novi Bar je osvežen modernim dizajnom i ambijentom, dok je Riddle Bar postao nezaobilazna destinacija za ljubitelje autentičnih koktela, sa jedinstvenim pristupom kreiranju pića po želji svakog gosta. Takođe, ulaganja u kongresne i event kapacitete omogućila su nam da budemo nezaobilazan izbor za velike konferencije, poslovne skupove i međunarodne događaje. Pored toga, strateška povezanost Crowne Plaza Beograda sa Sava Centrom, koji je prošao kroz temeljnu rekonstrukciju, dodatno jača našu poziciju lidera u MICE industriji. Sava Centar, sada modernizovan i u potpunosti opremljen za najveće međunarodne kongrese i događaje, omogućava nam da gostima i klijentima pružimo neprevaziđeno iskustvo u organizaciji poslovnih i društvenih događaja.
Sve ove promene nisu samo estetske – one su deo šire vizije hotela Crowne Plaza Beograd da bude prvi izbor za poslovne i leisure goste, kroz personalizovanu uslugu, inovacije i vrhunski dizajn. Naša sinergija sa Sava Centrom i stalna ulaganja u sadržaje osiguravaju da ostanemo lider u hotelijerstvu i kongresnoj industriji, što je ono što nas izdvaja u odnosu na druge hotele u Beogradu i regionu. Zahvaljujući tome, našim gostima pružamo iskustvo na potpuno novom nivou.
Prime restoran

Osim ulaganja u sam objekat, ponudu i kvalitet usluge, u prethodnom periodu odlučili ste se i na ulaganje u rebrending vizuelnog identiteta hotela i to u saradnji sa Futrom. Zašto ste se odlučili na ovaj korak?
- Hotelska industrija je dinamična i zahteva neprekidno prilagođavanje savremenim trendovima i očekivanjima gostiju. Upravo iz tog razloga smo, pored ulaganja u infrastrukturu, uslugu i gastronomske sadržaje, odlučili da osvežimo i naš vizuelni identitet, kako bismo ga uskladili sa modernim imidžom hotela i novim pravcem u kojem se razvijamo.
Saradnja sa Futrom omogućila nam je da kroz inovativan i sofisticiran dizajn komuniciramo ono što Crowne Plaza Beograd danas predstavlja – spoj elegancije, inovacije i vrhunske usluge. Novi vizuelni identitet ne samo da
osnažuje brend hotela, već i pruža konzistentnost u komunikaciji sa gostima, partnerima i širokom publikom.
Ovaj rebrending nije samo estetska promena, već deo strateškog pozicioniranja hotela kao lidera u poslovnom i luksuznom segmentu. Kroz osvežen vizuelni identitet želimo da istaknemo našu autentičnost, savremenost i inovativnost, ali i da još snažnije povežemo hotel sa lokalnom i međunarodnom zajednicom.
O jednom kvalitetu koji pruža vrhunsku uslugu ne govori samo njegova opremljenost i ponuda, nego i zaposleni. Hotel Crowne Plaza Beograd godinama je prepoznatljiv i po kvalitetu i obučenosti zaposlenih. Ali da bi zaposleni bili zadovoljni i motivisani, nepohodno je neprestano ulaganje i u njih, njihovu obuku, usavršavanje, u aktivnosti namenjene njima. Kada je reč o tome, godinama vodite računa i o ovom važnom aspektu, u fokusu vam je Employer Branding. Čemu je u doba savremenog hotelijerstva, kada je reč o zaposlenima, naročito važno da se neprekidno posvećuje pažnja?
- Vrhunska usluga u hotelijerstvu ne može se postići samo kroz modernu infrastrukturu i ekskluzivnu ponudu – ono što čini ključnu razliku jesu ljudi. Zaposleni su srce hotela Crowne Plaza Beograd i upravo oni stvaraju autentično iskustvo koje naši gosti prepoznaju i vrednuju. Zato je Employer Branding jedan od naših strateških prioriteta. U današnjem hotelijerstvu, gde su očekivanja gostiju sve veća, a tržište rada dinamično, ključno je privući, zadržati i motivisati najbolje kadrove. To postižemo kroz kontinuirane programe edukacije i usavršavanja, mentorski rad, mogućnosti napredovanja i stvaranje okruženja u kojem se svaki član tima oseća
vrednovano i podržano.
Posebno vodimo računa o tome da naši zaposleni imaju priliku da razvijaju svoje veštine i karijeru unutar hotela, ali i u okviru globalne IHG grupacije, čime im omogućavamo pristup međunarodnim standardima i iskustvima. Verujem da samo motivisan i profesionalno osnažen tim može pružiti uslugu koja premašuje očekivanja gostiju i koja nas izdvaja kao lidera u hotelijerstvu. Naš cilj nije samo da zapošljavamo ljude, već da gradimo kulturu izvrsnosti i posvećenosti, gde je svaki član tima ambasador Crowne Plaza standarda.
Riddle Bar

Aktivni ste i u CRS kampanjama, kao i u sferi PR događaja i social events. Zašto je u hotelijerstvu danas bitno da se učestvuje u ovakvim događajima i da se oni organizuju, u čemu se najviše ogleda njihov doprinos?
- Hotelijerstvo danas prevazilazi klasične ugostiteljske usluge – ono podrazumeva aktivno učešće u društvenoj zajednici, izgradnju autentičnih odnosa sa gostima i kreiranje događaja koji imaju dugoročan uticaj. Kroz CSR aktivnosti, ulažemo u održivost, podršku lokalnoj zajednici i razvoj inkluzivnih inicijativa, čime pokazujemo da poslovni uspeh mora ići ruku pod ruku sa društvenom odgovornošću. Naša PR i social events strategija omogućava nam da budemo platforma za okupljanje poslovne i kulturne scene, kao i mesto koje inspiriše i podstiče inovacije.
Organizacijom prestižnih događaja, od poslovnih foruma do kulturnih manifestacija, jačamo ne samo imidž hotela, već i celokupnu destinaciju Beograda kao atraktivnog mesta za poslovne i društvene susrete. Učešće u ovim inicijativama omogućava nam da budemo više od hotela – da budemo pokretač pozitivnih promena i centar dešavanja koji okuplja, inspiriše i povezuje.
Poznato je da, kao i mnoge druge oblasti, i hotelska je zbog posledica pandemije COVID-a, trpela velike posledice kada je reč o poslovanju. Posle toga usledio je postepeni oporavak i, očekivano, poboljšanje poslovanja. Od otvaranja do danas, kakve rezultate poslovanja je Hotel Crowne Plaza Beograd postigao i gde vidite prostor za dodatno unapređenje rezultata i poslovanja?
- Hotelska industrija je prošla kroz jedan od najizazovnijih perioda tokom pandemije COVID-19, ali smo pokazali otpornost, prilagodljivost i sposobnost brzog oporavka. Crowne Plaza Beograd je, zahvaljujući strateškom upravljanju, posvećenosti tima i snažnim poslovnim partnerstvima, uspeo da ne samo povrati svoje pozicije, već i da postigne značajan rast poslovanja u postpandemijskom periodu. Danas beležimo stabilan rast popunjenosti i prihoda, a posebno nas raduje što smo zadržali status jednog od vodećih hotela za poslovni i kongresni segment, koji čini značajan deo našeg poslovanja. Povećana potražnja za MICE događajima i poslovnim putovanjima doprinela je jačanju našeg liderskog položaja u organizaciji kongresa, konferencija i korporativnih okupljanja.
Pored toga, prepoznali smo i rastući značaj leisure segmenta, te smo dodatno unapredili gastronomsku i lifestyle ponudu, kroz renovaciju restorana, barova i kreiranje novih sadržaja koji privlače ne samo hotelske goste, već i lokalnu zajednicu. Što se tiče budućnosti, vidimo prostor za dalji rast kroz inovacije i personalizaciju usluge. Digitalizacija, unapređenje održivog poslovanja i prilagođavanje globalnim trendovima hotelijerstvu biće ključni faktori za održavanje visokog nivoa usluge i reputacije hotela. Naš cilj je jasan – nastaviti sa unapređenjem iskustva gostiju, jačati konkurentnost na tržištu i ostati prvi izbor za poslovne goste i organizatore prestižnih događaja u Beogradu i regionu.

Kada je reč o daljem poslovanju i razvoju hotela koji posluju u okviru IHG grupacije, jedna od najvećih novosti prošle godine bila je da će se Hotel InterContinental detinitivno vratiti na hotelsku mapu Beograda. Pre nekoliko meseci potpisan je sporazum u vezi sa time, u međuvremenu su počeli i građevinski radovi. Potvrđeno je da će to biti hotel sa pet zvezdica i da će, kada govorimo o regionu, ovaj hotel, u koji će biti uloženo 100 mil EUR doneti nove standarde. Kada bude završen, što se očekuje do kraja sledeće godine, šta će taj hotel doneti što se tiče unapređenja hotelske i ugostiteljske ponude u Beogradu i regionu, ali i kada je reč o unapređenju kongresnog i turizma uopšte i organizaciji važnih događaja?
- Povratak InterContinental hotela u Beograd predstavlja izuzetno važan trenutak ne samo za IHG grupaciju, već i za celokupnu hotelsku industriju u Srbiji i regionu. Ovaj hotel od pet zvezdica, u koji će biti uloženo 100 miliona evra, donosi potpuno novi nivo luksuza, inovacija i ekskluzivnih usluga, čime će značajno doprineti podizanju standarda u ugostiteljstvu. InterContinental Beograd će biti prvi izbor za luksuzne goste, diplomate, visoke zvaničnike i korporativne klijente koji traže vrhunski nivo usluge i autentično iskustvo boravka u glavnom gradu. Svojom sofisticiranom ponudom, ekskluzivnim restoranima i wellness sadržajima, ovaj hotel će dodatno obogatiti
turističku ponudu Beograda i pozicionirati ga kao još atraktivniju destinaciju na mapi luksuznog turizma u Evropi.
Takođe, InterContinental Beograd će igrati ključnu ulogu u razvoju kongresnog turizma, jer će njegov sadržaj i vrhunski opremljeni event prostori omogućiti organizaciju međunarodnih konferencija, samita i prestižnih događaja na najvišem nivou. Njegovo otvaranje će dodatno ojačati status Beograda kao regionalnog centra za poslovne i MICE događaje, u čemu Crowne Plaza Beograd već ima lidersku poziciju. Sinergija InterContinental i Crowne Plaza hotela omogućiće gostima Beograda još širu i raznovrsniju ponudu, od poslovnog i kongresnog segmenta, preko luksuznog smeštaja, do ekskluzivnih gastronomskih i lifestyle sadržaja. Sigurni smo da će otvaranje InterContinental hotela doprineti jačanju celokupne ugostiteljske industrije u Srbiji, privlačenju novih investicija i unapređenju
imidža Beograda kao destinacije svetskog ranga."
Osim ovog dela posla kojim se bavite, istovremeno Vi ste i član Upravnog odbora Delta Holdinga. Pre nekoliko dana, na Kopaonik biznis forumu najavili ste da su na nivou Holdinga u planu investicije od gotovo milijardu evra i da je reč o projektima koji imaju širi društveni značaj. Što se tiče pojedinih oblasti ulaganja, koje konkretne investicije će biti u fokusu i svakako najvažnije?
- Delta Holding nastavlja sa snažnim investicionim ciklusom, a planirane investicije od skoro milijardu evra usmerene su na razvoj nekretninskog sektora, kongresnog i luksuznog hotelijerstva, poljoprivrede i e-commerce-a. Ovi projekti ne samo da donose ekonomski rast, već i podižu standard poslovanja i kvaliteta života u Srbiji i regionu. Jedan od najznačajnijih završenih projekata je rekonstrukcija Sava Centra, investicija vredna preko 120 miliona evra, koja je Beogradu vratila jedan od njegovih simbola i unapredila kongresni i MICE turizam. Samo u ovoj godini očekujemo hiljade delegata iz celog sveta, što će doprineti jačanju hotelske i ugostiteljske industrije.
Takođe, u planu su investicije u Delta Distrikt, moderan stambeno-poslovni kompleks, koji će oblikovati novi urbani pejzaž Beograda. Uz to, povratak InterContinental hotela u Beograd posle 20 godina biće ključan za pozicioniranje prestonice kao luksuzne turističke destinacije i dodatno osnažiti našu ponudu u segmentu poslovnog i kongresnog hotelijerstva. Pored razvoja navedenh projekata, Delta Holding ulaže i u modernizaciju poljoprivrede i prehrambene industrije, sa ciljem da se kroz digitalizaciju i inovacije poboljša efikasnost i konkurentnost ovog sektora. E-commerce sektor je još jedno ključno područje ulaganja, gde vidimo veliki potencijal za rast i širenje tržišta.
Naš cilj nije samo ekonomski rast, već i stvaranje održive budućnosti kroz ulaganje u inovacije, digitalizaciju i obrazovanje, jer verujemo da se dugoročni napredak može postići samo kroz odgovorno poslovanje i strateške investicije koje imaju širi društveni značaj.

Pogledajte kompletan sadržaj tematskog biltena
"Turizam i ugostiteljstvo - Recite "da" novim avanturama!"
Pročitajte
Tagovi:
Hotel InterContinental Beograd
IHG Hotels and Resorts
IHG group
Delta Holding
Andrej Sovrović
Delta Hospitality
IHG Green Engage standardi
Novi Bar Crowne Plaza Beograd
Prime restoran Crowne Plaza Beograd
Riddle Bar Crowne Plaza Beograd
CSR kampanje
Employer Branding
MICE događaji
MICE turizam
tematski bilten
turizam i ugostiteljstvo
recite da novim avanturama
Komentari
Vaš komentar
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, grantove, pravnu regulativu i izveštaje.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.