(Foto: Lindstrom)
U poslovnom svetu 21. veka, kada su ekološki kriterijumi sve važniji prilikom donošenja poslovnih odluka, odgovorne kompanije tragaju za rešenjima koja istovremeno povećavaju operativnu efikasnost i smanjuju uticaj na životnu sredinu.
Jedno od tih rešenja dolazi iz Lindströma koji već decenijama pomaže poslovnim sistemima da rastu na održiv način, putem svojih tekstilnih usluga koje se temelje na principima cirkularne ekonomije. Sa više od 175 godina iskustva i prisustvom u 24 zemlje, ova finska kompanija u porodičnom vlasništvu pokazuje kako cirkularna ekonomija može da funkcioniše u praksi – i to svakodnevno, ispunjavanjem potreba svojih klijenata za tekstilom kroz održive usluge.
Lindström d.o.o. je duže od 10 godina prisutan i u Srbiji, sa jasno definisanom misijom: da olakšava život klijentima putem jednostavnih, prilagodljivih i ekološki odgovornih rešenja. U fokusu su usluge iznajmljivanja radne odeće i podnih prostirki. Iza tih jednostavnih pojmova krije se promišljen i održiv sistem poslovanja koji štedi resurse, vreme i novac.
Usluga staza i otirača: Manje otpada, više vrednosti
Ova usluga je i odličan pokazni primer cirkularne ekonomije u praksi. Svaka prostirka se dizajnira tako da dugo traje, proizvodi se uz korišćenje recikliranih i ekoloških materijala, redovno se održava i – na kraju svog radnog veka – ulazi u sistem reciklaže. Zahvaljujući partnerstvima sa specijalizovanim reciklažnim centrima, čak 69% otirača koji su izašli iz upotrebe u 2024. postali su novi proizvodi, od podnih pločica do akustičnih panela. Istovremeno, čak 75% novih otirača nabavljenih u 2024. napravljeno je od recikliranih ili biobaziranih materijala. Pored životnog ciklusa, održivost se ogleda i u logistici – Lindström koristi lokalne servisne centre i transportne partnere kako bi smanjio emisije CO₂ i u ovom domenu.
(Foto: Lindstrom)
Usluga radne odeće: Održivost po meri korisnika
Lindströmov model
iznajmljivanja radne odeće je takođe zasnovan na potpunom servisu: od krojenja po meri i individualnog obeležavanja, do pranja, popravki i logistike isporuke radne odeće direktno u ormarić svakog zaposlenog.
Ali, ono što ovaj model čini posebno održivim je način na koji se odeća proizvodi. U Prodem fabrici u Mađarskoj, Lindström proizvodi radnu odeću na zahtev, sa prosečnom veličinom porudžbine u 2024. od svega 4,6 komada. Tolika fleksibilnost eliminiše višak proizvodnje i otpada i doprinosi smanjenju zaliha. Fabrika koristi 100% zelenu električnu energiju, solarne panele i pametne sisteme grejanja koji smanjuju emisije i potrošnju energije. Samo u 2023. godini karbonski otisak je smanjen za 29 tona CO₂.
Logistika je takođe optimizovana – rute se planiraju tako da vozila budu maksimalno popunjena, a transportne udaljenosti minimalne. Rezultat je manja potrošnja goriva, smanjeni operativni troškovi i niži karbonski otisak.
Dodatni plus i mogućnost za digitalnu transformaciju kod mnogih kompanija je i
mogućnost praćenja ove usluge digitalnim putem,
preko portala eLindström. Svaki komad odeće ima oznaku koja omogućava uvid u istorijat pranja, popravki i isporuka, čime se postiže potpuna kontrola i transparentnost usluge za korisnike.
(Foto: Krisse Hemminki/ Fotonokka)
Odgovornost kroz rezultate
Do 2030. cilj kompanije je 50% smanjenja emisija u celom lancu vrednosti, a
do 2050. postizanje neto-nula emisija. Ovi ciljevi su verifikovani od strane inicijative Science Based Targets. Iako ove godine deluju kao daleke, na svemu se već uveliko radi, a više o tome možete pročitati u
Izveštaju o održivosti za 2024.
(Foto: Krisse Hemminki/ Fotonokka)
Jedna od potvrda pravog puta i dobrog rada je i priznanje koje je stiglo krajem 2024:
Lindström je među 1% (od preko 130.000) kompanija koje su dobile EcoVadis-ovu najvišu, platinastu medalju za održivost, sa izuzetnim ocenama u oblastima zaštite životne sredine, rada i ljudskih prava, etike i održive nabavke. To nije samo priznanje, već i dobrovoljna obaveza: stalno unapređenje, edukovanje zaposlenih, razvijanje lanaca snabdevanja i pomoć klijentima da i sami posluju odgovornije. Iste standarde Lindstrom očekuje i od svojih dobavljača kod kojih redovno obavlja revizije. Tako se održivost prenosi od samog početka do kraja lanca, sve do krajnjeg korisnika.
Jer održivost nije nešto što se dešava samo unutar jedne kompanije, nego vrednost koju svi prenosimo i delimo sa partnerima. A kada usluga koju koristite svakog dana – bilo da je to otirač na ulazu, ili uniforma zaposlenog – doprinosi višem i većem cilju, tada održivost postaje deo vaše i naše svakodnevice.
Zato ni održivost u Lindströmu nije samo strateški cilj. Ona je svakodnevni operativni model. Bilo da vam treba radna odeća koja ne zna za otpad, ili otirači i staze koje traju duže nego što biste očekivali, Lindström ima rešenje.
Želite i vi da poslujete održivije, ali bez komplikacija? Posetite nas na
www.lindstromgroup.com/rs i saznajte kako da se uključite u cirkularnu ekonomiju.
(Foto: Lindström)